4 abilități care îi lipsesc generației Z. Ce soluție au găsit angajatorii
În timp ce persoanele din generația Millennials încep să se reorienteze către funcții importante, ori să se retragă din sfera profesională, generația Z sunt nativii digitali care vin din urmă. De la o vârstă fragedă, succesorii Milennials au fost obișnuiți cu obiecte precum tablete și smartphone-uri, așadar, o generație care nu cunoaște limite în a se dezvolta și a cunoaște cât mai multe lucruri din diferite sfere la nivel global. Cu toate acestea există și abilități pe care au nevoie să le îmbunătățească. Iată care sunt 4 dintre acestea…
Comunicarea
Conform unui studiu realizat de project.ro, 89% dintre respondenți consideră că importanța comunicării eficiente într-o organizație reprezintă puntea de legătură între colegi. Mediul în care se desfășoară activitatea profesională menține fluxul informațional orientat spre atingerea obiectivelor propuse.
Etica
Trăim într-o era a digitalizării, orientată spre câștiguri, în care marile companii ale lumii, din orice domeniu de activitate, se axează din ce în ce mai mult pe rețeta sigură a succesului care vinde și câștigă notorietate în rândul consumatorilor. Însă, angajații ar trebui să aibă un set puternic înrădăcinat al convingerilor morale, survenit dintr-o cultură a binelui. Milennials și-au făcut debutul într-o eră economică, orientată asupra sinelui, mai puțin dispuși să accepte puncte de vedere diverse, contrar succesorilor lor, generația Z.
Răbdarea
“Ceea ce această tânără generație trebuie să învețe este să aibă răbdare”-Simon Sineak Răbdarea este o abilitate care se dezvoltă în timp, pe măsură ce intri într-o ierarhie organizațională. Gradual, trecerea de la poziția de junior, la cea de leader necesită un cumul de abilități și cunoștințe dobândite pe parcurs. Chiar dacă tentația este de a ajunge în vârful muntelui, realitatea ne arată că drumul este sinuos, alunecos și treptat.
Creativitatea
Fie că vorbim de urmărirea trendurilor, de un dans pe rețelele sociale, fie că venim cu o propunere originală ședință online, creativitatea este punctul forte pe care orice membru al echipei trebuie să-l exploateze. 94% dintre manageri declară ca este fundamental să se ia în considerare creativitatea în momentul angajării unui candidat.
Cum răspund angajatorii acestui context: programe de mentorat
Pentru că știu că lucruile bune nu se întâmplă de la sine, sunt companii care au ales să se implice activ în pregătirea tinerei generații pentru noul context de muncă.
Un program care permite acest lucru este InspiRaction. Început în ianuarie 2020, cu una dintre clasele Colegiulului Elena Cuza din București, acesta este un program de mentorat pentru elevi de liceu care are scopul de a-i ajuta să se dezvolte personal. Principalele beneficii pentru participanți sunt că: îi ajută să devină mai conștienți de resursele nelimitate din interiorul lor, să își amelioreze calitatea relațiilor, să își dezvolte încrederea în ei și să fie perseverenți.
”Una dintre valorile noastre este dezvoltarea continuă. Susținem educația și orice formă a ei și credem cu tărie că e important să insuflăm acest lucru și celor din jurul nostru. Programul ne-a atras tocmai prin faptul că își propunea să le insufle tinerilor dragostea pentru educație, și pleca de la premisa că toți avem resurse extraordinare pe care trebuie să le descoperim și să le folosim. Pentru că ne preocupă cum vor face față generațiile viitoare provocărilor pe care le vor avea de înfruntat, ne-am propus să susținem acest proiect întrucât credem că felul în care putem face ca această lume să fie mai bună este prin a investi în educația copiilor”, spune Delia Dragomir, Co-Fondator Eucom Business Language.
Fondatorii proiectului își propun să inspire 1 milion de tineri din România să devină cea mai bună versiune a lor, derulând programe de dezvoltare personală în mai multe școli din București și din țară. ”Misiunea lor ne-a inspirat și pe noi să ne alăturăm proiectului și să investim tot efortul necesar pentru un viitor mai bun”, a adăugat Delia Dragomir.
InspiRaction se vadesfășura pe tot parcursul anului 2021, având perspective de prelungire și în 2022. (Delia Dragomir – martie 2021)