Se vorbește mult despre cât de lung să fie un CV, dar foarte rar despre legătura dintre dimensiunea CV-ului și rangul posesorului. Pentru candidat, obiectivul CV-ului este să ajungi să fii chemat la interviu. Și la cât mai multe interviuri, la modul general.
Pentru angajator sau pentru recrutor, obiectivul principal este același, adică să poți decide pe cine chemi la interviu, cu mențiunea că ai interesul ca să ajungi să vezi candidați cât mai apropiați de profilul căutat, desigur, ca să pierzi cât mai puțin timp cu întâlniri inutile. Cât mai puține interviuri, adică – dacă singurul scop este ocuparea poziției vacante, și nu mai mult de atât. Dacă un interviu îți ia 40 de minute, iar examinarea unei aplicații 4 minute, adică de zece ori mai puțin, evident că ai tot interesul ca să tragi maximum posibil de concluzii direct din CV, și să nu ai surpriza neplăcută ca la interviu să vezi că era vorba despre altceva decât deduseseși tu.
Desigur, ca să poți înțelege tot ceea ce este de înțeles și să mergi direct la țintă, CV-urile trebuie să conțină toată informația de care ai nevoie, să fie complete, foarte precise, detaliate, clare, cu informația bine structurată. La începători, CV-urile sunt scurte, mulți se chinuie serios să umple o pagină cu ceva, ca să nu arate prea inestetic. Apoi se lungesc semnificativ pe măsură ce treci de middle management, ca să scadă iarăși în lungime când ajungi la CEO sau la nivel de board, mai ales dacă ești și ai fost la companii cunoscute, care nu au nevoie de explicații.
Un CV de CEO sau de CEO-1 la o mare companie ar putea să aibă un sfert de pagină, fiindcă ești chemat sau nechemat la interviu nu după informațiile din CV, ci după alte criterii. Sigur, nu-ți faci CV-ul de un sfert de pagină din politețe față de cel care-l citește și ca să nu ți se vadă aroganța chiar așa, din prima, așa că trebuie să umpli o pagină cu ceva. Dar în niciun caz mai mult.
Și, să fim serioși, ce angajator are în față 20 de CV-uri de CEO sau de CEO-1 de la mari companii, ca să le studieze după achievements, skills și alte detalii de acest fel, care oricum nu au ce căuta într-un astfel de CV de anvergură? Și chiar dacă Google sau UiPath ar avea atâtea CV-uri în față, le-ar ierarhiza și i-ar chema la interviu tot după numele și renumele companiilor la care lucrează, nu după altceva. Așa că, prin lungimea CV-ului transmiteți și un semnal, pe care recrutorii și angajatorii cu experiență știu să-l interpreteze așa cum se cuvine…