O tendinta interesanta pe piata imobiliara corporate, pe care am tot auzit-o vehiculata in ultima vreme in randul companiilor mari, si pentru care am primit acum o confirmare si dinspre firmele de real estate: firmele care au spatii foarte largi de birouri, de mii de mp, in care reunesc cea mai mare parte a angajatilor, cauta acum solutii ca sa-i imparta in mai multe spatii mai mici ca dimensiuni, si raspandite in toate colturile orasului. Mai mult, sa fie configurate ca mobile office boxes, adica angajatii sa nu mai aiba birouri fixe, ci sa-si puna laptopul unde gasesc un astfel de spatiu disponibil in incinta respectiva. Avantajele ar fi ca daca unul dintre aceste birouri mai mici intra in carantina si e obligat sa se inchida, celelalte isi continua activitatea, nu se opreste toata compania. Angajatii pot lucra si in schimburi in acelasi mobile office box, si, nu in ultimul rand, rezolva o parte dintre problemele cu deplasarea infernala in Bucuresti a angajatilor care locuiesc foarte departe. Astfel, daca o firma isi imparte spatiul actual imens din Pipera in cinci mai mici (Berceni, Drumul Taberei, Ghencea, Centru, Pipera, sa zicem), angajatii isi pot alege locatia cea mai apropiata de casa, ori cea mai convenabila, oricum, din alte puncte de vedere. Sunt curios sa vad daca se va materializa aceasta intentie, mie mi se pare o soultie cu mai multe avantaje decat dezavantaje.
Si un raspuns scurt la intrebarile de mai jos, va rog: